tesettur
Tesettür ile ilgili soru ve cevaplar
|
||||
Kadınların Peygamber efendimize gelerek sual sormaları, oturup dinlemeleri hicab âyeti gelmeden önce idi. Hicab âyeti gelince, kadın erkek artık bir arada oturulmadı. Kadınlar soracaklarını, ezvac-ı tahirattan sorup öğrendiler. Resulullah efendimiz ise 632'de vefat etti. Demek ki
Peygamber efendimiz, tesettür âyetinden 5 yıl sonra vefat etti. Ondan önce tesettür yoktu. Önceki hayatını anlatıp,"Resulullah kadınlarla oturup konuşurdu, kadınlar açık gezerdi" demek yanlış olur.
Beş vakit namaz, miladi 621 yılında ve hicretten bir yıl önce mirac gecesinde farz oldu.
Mirac'dan önce, yalnız sabah ve ikindi namazı vardı.
Ramazan orucu, 624'te farz oldu.
Zekat da 624'te Ramazan ayında farz oldu. Hac ise 631'de farz oldu Bir âyette, (Başörtülerini yakalarına örtsünler) denildiğine göre, eşarbı mantonun içine koymanın, bu âyete aykırı olduğu söyleniyor.
Başörtüsünün mutlaka göğsü ve omuzları kapatacak şekilde olması şart mı? Mantonun içine konsa mahzuru olur mu?
([Kadınlar, yabancı erkeklere bakmaktan] sakınsınlar, ırzlarını korusunlar, [el, yüz gibi] görünen kısmı hariç, ziynetlerini [saç, kulak, boyun, gerdan gibi ziynet takılan yerlerini] göstermesinler, başörtülerini yakalarına kadar [saç, kulak ve gerdanlarını] örtsünler!) [Nur 31]
Demek ki, başı örtmekten maksat, saçları, kulakları ve gerdanı örtmektir. Bu örtünmenin şekli değil, önemli olan örtülmüş olmasıdır.
Örtü, dikkati çekecek renk ve şekillerden de, uzak olmalıdır.
(Hâlıka isyan olan işte, mahluka itaat olmaz.) [Hakim]
Yani Allah'a karşı gelinen, günah olan bir işte, mahluka yani insanların sözüne uyulmaz. Yaptırılan iş, Allah'ın rızasına uygun değilse, ana baba da, koca da söylese önemi yok, kalbi kırılmış olmaz. Bedduaları da geçerli olmaz. Ana babanın ve kocanın hatırı için günah işlenmez. Onlara ana hakkını, baba hakkını, koca hakkını veren de Allahü teâlâdır. Seni de onlara emanet etmiştir. Senin hakkın ne oluyor? Senin hakkını niye hiç gündeme getirmiyorlar? Hepimiz en önce Allahü teâlânın hakkına yani dinimizin emir ve yasaklarına riayet etmeliyiz.
Sonuçta kadının kapanması erkekten korunmak için değil mi? Namazda neden korunacak ki?
Erkeklerden korunmak da Allahü teâlânın emridir. Allah'ın emri olmazsa niye erkeklerden korunalım ki?
Allahü teâlâ erkeklere göstermeyin dediği için göstermemek gerekir.
Namazda kapan diyorsa kapanmak gerekir. Müslüman kadınların yanında göbek ile diz arasını kapat diyorsa kapatmak gerekir. Hıristiyan kızlarına karşı erkek gibi kapan diyorsa, saçımızı da hıristiyan kızlara göstermemek gerekir. Kâfir kızı görünce ne olacak denmez. Allahü teâlâ, söz dinleyenle dinlemeyeni ayırt etmek için böyle emirler veriyor. Ahirette bunların hesabını soracak. Şunu emrettim niye yapmadın diyecek. 11 yaşında bir kızım var. Annesi dekolte kıyafetle gezdiriyor."Şimdilik çocuk hevesini alsın, zamanla bıkar ve kendisi bırakır" diyor. Hanımın görüşünde isabet payı var mıdır?
Kabul ederse eğer, ona fıkıh kitaplarındaki mesela Tam İlmihal'deki şu ifadeyi gösterirsiniz: (7-10 yaşında olan gösterişli kızlar ve 15 yaşını dolduran veya bâliğa olan bütün kızlar, kadın hükmündedir. Böyle kızların başları, saçları, kolları, bacakları açık olarak, [zaruretsiz] yabancı erkeklere görünmeleri haram olur.) Görüldüğü gibi, yedi yaşından itibaren kapatmak gerekiyor. Yazın başörtülü bayanları görüyorum ayaklarında çorap yok. Hanefi mezhebine göre ayaklar açık olarak gezilebilir mi?
Alimler farklı bildirmişlerdir. Namaz dışında avrettir ve avret değildir diyenler de olmuştur. En iyisi namazda ve namaz dışında ayakları çorapla örtmelidir. Ayağı açık gezenlere de haram işliyor dememelidir.
Bayanların, kalın olup ten rengi çorap giymesi caiz mi?
Caizdir. Çünkü dizden aşağısı kaba avret yeri değildir
Bazıları, (Saç boyanınca, kendi saçı görülmediği için, kapatmaya gerek yok, peruk gibi olur) diyorlar. Saçı boyamakla tesettür sağlanmış olur mu?
Fransızlardan gelen ve takılınca eşarbın altından görülebilen boneyi kadınların kullanması caiz mi?
Kaynak: Evlilik Rehberi
|